10/4/2026

(Esther havde faktisk overvejet at sælge ham her, fordi han ikke havde villet læsses lang tid, og var købt som konkurrencehest),

Hej Iben ☀️🌷så kommer der en Lille update. 
Vi har trainet i dag og Gimli gik direkte ind. Vi har prøvet et par gange men han var bare så rolig of ingen tvivil. Han gik bare ind. Også når han var færdig med spise. 
Tusind tak 🥹🥹🥹🥰🥰🥰 jeg er bare så glad. 
Tusind tak igen of jeg vil gerne send din Kontakt vider hvis der er andre de har Problemer ♥️

April 2026

Det er indtil videre gået fint med hende, sidst nu her fløj hun bare direkte ind og vi gik langsomt ud igen. Kunne være dejligt hvis det altid var sådan. Men det må tiden vise 😅🤗
Det var dejligt at have besøg af dig. Stor anbefaling herfra 🙏🙏
Kh Maiken 
Hejsa. Så kom vi til ridestævne og hjem igen. Gik direkte i trailer ud og hjem 🙌 Tak for hjælpen ❤️

21/12/2025

Hej Iben.
Efter jeg har fået ny unghest, har min datter overtaget Spirit, som du var og hjælpe mig med at læssetræne. De er så gode sammen, at når jeg har rost min unghest op, kan Louise sende Spirit ind til mig og lukke bag ham 😍

Stadig den bedste julegave jeg nogensinde har fået 🎄

Og hvor er det skønt at kunne rose unghesten op. Ben på rampen og så roser jeg ham 3-2-1 så Ethan helt inde og jeg kan gå ud og lukke bag ham.

Jeg undrer mig stadig over dem i stalden som ikke har fået hjælp med deres udfordringer, det kan jo blive 100% stressfrit for alle 🥰

10/3/2026

Ej altså.
Kære Iben. Du er en stjerne. Selv her er halvt år efter du var her – så “virker” du stadig.
Jeg har ikke trænet guleroden hele vinteren (vælg selv dårlig undskyld og indsæt her😱🤦‍♀️)
Også købte jeg en ny trailer. Så damen her var klar med nerverne uden på tøjet og alle dårligdommene i kikkerten.
Men så sagde den 9 årige datter “husk nu Iben siger at det er dit nervesystem den er gal med”.
Men hun har jo ret. FOR DU HAR JO RET.
2 forsøg med små ryk i grimen og et voila ❤️
Et stk hest i trailer.

Du er alle pengene værd – selv 1/2 år efter😂 tak for dig.

29/10/2025

Hej Iben, det er et års tid siden du hjalp min sensitive, hys hest Vega og jeg med at trailertræne 🙏 Du var hos os i 1 1/2 time, hvorefter træningen var lykkedes så fint 🙌
Vega er nemlig en hest der helst går skævt ind fra højre side af rampen 👌 Se det vidste jeg jo slet ikke, før du var forbi.
Vegas problem var, at hun frøs på rampen, ville ikke længere.
Desuden når hun skulle ud havde hun farligt travlt 🙈
At finde ro, lytte til hesten og give gode oplevelser, lærte du mig på 1 1/2 time.
Vi har været et utal af gange af sted i trailer siden dit besøg. Vega er tryg og rolig og går bare op HVER gang uden bøvl ❤️
Tak for det – siger jeg bare 🙏
Desuden har vi fået en hest mere, hvor jeg brugte dine fif, det har bare virket, og vi har nu en hest mere, der er helt ok med læsning.
Det er da en succeshistorie🥰
Tak for din uvurderlige hjælp og mine bedste anbefalinger herfra 🤩
Vh Lisbeth

15/3/2022

Det går simpelthen så fint. Det virker bare super godt og der har ingen problemer været! 
Mvh. Sandra 

31/1/2023

Det er gået godt! 
Vi kom til og hjem fra undervisning i sidste uge uden problemer. På vej hjem skulle han lige prøve, men så snart min mor pressede på bagfra, så gik han op. Og han står helt stille så snart han først er kommet op. Så det er bare skønt!☺️👏🏻
Mvh 

Natasha

12/6/2021

Vi er simpelthen så glade for din hjælp.
Baby han går for det meste lige ind. Og når han ikke går lige ind tager det max 2 minutter. Idag skulle vi læsse en hest som skulle på sommerferie hos os. Han er Mega stædig, og det plejer at tage 30 min for os at læsse ham.
Det tog 10 minutter idag – så var han også inde i traileren. Tak!

Hilsen Heidi

11/9/2021

Det er gået så fint. Miriam har været til flere stævner og træner trailertræning ugentligt, men det er fuldstændigt problemfrit. 
Bedste hilsener
Susanne

14/3/2022

Han har været en total stjerne siden. Vi kørte første tur i dag, desværre gik turen til hospitalet, men satser på at han er lykkelig for at blive hentet i morgen og går lige ind🤞🏻Han var klart mere afslappet, og tog fint et par skridt frem og tilbage inde i traileren. Selv bagbenene rykkede han på, så der er store fremskridt her.
Kh
Rikke 

29/10/2021

Træningen går fint som planlagt og han Tager det meget mere roligt nu… kan også få ham til at gå fremad inde i Traileren uden at den sætter i “ bakgear”,  og også selv bakke ham roligt Baglæns ned af rampen efter træningen. Har så  ikke kørt med ham endnu Men det sker snart …håber alt vel hos jer …

Vh Erhard 

19/1/2022

Jeg har haft ham i trailer et par gange efter dit besøg, hvor han er gået lige op, uden at overveje at gå baglæns. Han har også været rigtig dygtig til at bakke roligt ud igen. Mega fedt!
Mange hilsner
Amalie

18/5/2023

Vil da lige fortælle at det går virkelig godt med læsning af min dejlige lidt hektiske hoppe øskadis. Jeg har været i skoven 3 gange hvor den uproblematisk blev læsset både hjemme og ude . Idag gik den op inden jeg nåede at gå ind… det var så fantastisk . Jeg kører 2 gange ugentligt og ikke hård ridning… øger såden føler sig tilpas. Jeg er ovenud lykkelig for det og næste weekend skal den med til undervisning .. tusind tak for hjælpen ⭐⭐⭐
Mange hilsner Kate

10/12/2024

Kære Iben

Rico, Freja og jeg vil gerne sige mange tak for din hjælp igår – supergod oplevelse! 
Vi er nu meget mere trygge ved situationen – alle 3! 🙂
I dag har vi læsset og lukket bag – Rico stod så fint og fik sit foder i traileren.
Freja havde efterfølgende fokus på ‘rolig og kontrolleret bakning’ hvor hun lavede sin egen tælle-pause teknik 🙂
Sender lige et par videoer fra i dag – vi er glade!!

10/12/2024

Hej navne-søster 

Jeg skylder dig en opdatering: Og det bliver en rigtig positiv en 

Efter du var hos mig onsdag, trænede jeg hende torsdag, hvor hun gik lige i trailer og stod tålmodigt og afslappet (kiggede stadig bagud, men bakkede ikke) og ventede i 10 min. Lørdag kørte jeg i ridehus med hende, og igen gik hun lige op. Vi stod og nussede og hun fik et par godbidder imens min mand roligt i langsomt tempo (og lidt larmende) lukkede bag hende. Efter end ridning gik hun igen lige op i traileren og stod roligt imens vi tog os god tid til at lukke bag hende. Søndag trak jeg hende op i traileren, stod 5 min og bakkede ud igen. Igen helt uden problemer. Og i går læssede vi og kørte i ridehal igen. Det er simpelthen fantastisk at hun bare følger efter mig, uden at stå og stejle foran rampen. Det har helt sikkert gjort en kæmpe forskel at tage stressen ud af situationen og skabe god stemning deroppe. Logik for burhøns, men åbenbart svært lige selv at se den kobling. Så tusind tak for hjælpen! Jeg fortsætter med at træne hende på denne måde det næste stykke tid – vi samler på gode oplevelser! 

Bedste hilsner Iben

26/10/2024

Så er der gået lidt tid siden du sidst har hørt fra mig og det går sådan set ok med at få Thor i trailer. Han har endda været med i en fremmed trailer med en fremmed hest både ud og hjem. Han skulle dog lige hoppe til siden en enkelt gang, men det tog nok under 5 minutter at læsse ham begge gange.

Mange hilsner fra 
Camilla 

13/6/2024

Har haft Roberto i traileren to gange efter du var her, uden problemer👏👏
Han gik lige ind💪 spiste mash og andre lækkerier derinde. Så pt en succes, tak for din guidning.
Vh
Rikke

12/5/2024

Det går bare super godt. Der har stort set ikke været nogen udfordringer, siden du har været her 🙂
Vi var ved dyrlægen i fredags, og det gik så fint med at få læsset, også da vi skulle hjem, selvom der var en masse uro. Hun ryster stadig meget, når traileren er lukket, men hun var dog tør, da vi kom frem.
Jeg læssede igen idag, nu hun har været ude og køre, og det er stadig helt uproblematisk.
Det er bare så dejligt 🙂
Mvh.
Nanna og Elina

2/4/2024

Det går rigtig godt med hesten og traileren. Efter du havde været forbi prøvede vi selv et par dage senere. Han gik næsten problemfrit ind i traileren, bakkede stille ud inden han var helt på plads, men uden stress. Ved andet forsøg gik han helt ind og stående pænt mens han fik masser af ros og gulerødder. 
Et par dage senere tog vi ham og hans makker med på en lille skovtur, og der gik han direkte op i traileren som om han aldrig havde gjort andet. Ingen problem med at komme ud og blive læsset igen efter skovturen. Det samme i fredags så vi kunne komme til undervisning og hjemme igen!
Det var bare en dejlig oplevelse. Vi bruger almindeligt træktov og han venter så fint på at jeg siger ‘vent’ og ‘bak’.
Gulerødder og lidt æble virker bare godt.
Mange tak for din hjælp! Alle er mere afslappede og vi kommer til at nyde flere skovture og forhåbentligt også mere rideundervisning igen.
Mange hilsner fra Thy,
Francesca

9/4/2020

Jeg har fået trænet lidt og det har gået rigtigt godt! I går trænede jeg selv og kunne lukke rampen uden hjælpe fra andre 😁 Jeg har også prøvet at sætte traileren et sted der ikke er hjem, her kunne jeg nemt få ham ind og stå, men lukkede ikke rampen. Tænker mit næste skridt er at begynde at køre lidt med ham. Og så evt. prøve at øve noget mere hvor traileren står et sted han ikke kender. 🙂 

Mvh. Emilie

8/7/2021:
Vi har en pony på 6 år som vi har meget svært ved at læse. Vi skal have hjælp til at komme i mål

20/8/2021:
Hej Iben. 

Det går bare så fint med at læsse vores pony 
Vi har gjort det et par gange siden du var og hjælpe os. Og ingen problemer
Endnu engang tak for hjælpen 
Vh Jørn 
16/12/2023
Hej Iben
Fik lyst til at fortælle dig, at vi ikke en eneste gang har oplevet, at Catniss (vores Svensk varmbold) har skyndt sig ud af traileren siden den ene lektion med dig. Vi kører rundt regnet 5 dage om ugen med hende. 
Bedste ting vi længe har gjort i forhold til Catniss. 
God weekend til dig. 
Dbh Berit

26/9/2023

Det er bare gået så fint- ingen bøvl overhovedet – såååå dejligt. Tak

Mvh            Maj-Britt 

28/6/2021
… det var en fantastisk oplevelse at have dig til at hjælpe med znickers .
Emilia og jeg skal træne med ham i morgen😊
13/7/2021
Jeg vil blot sige tak for hjælpen ved trailertræning på Nørregård den 27. Juni med min brune islænder.
Det er er gået rigtig fint lige siden (7-9-13). Nogle gange går han lige op og andre gange efter kort tid uden det store besvær.
Vi har fokus på at komme på tur mindst en gang om ugen. 
Rigtig god sommer 😊
Mvh Tine 

2/8/2025

Har været ude at køre med ham og alt gik godt. Han gik lige op på vej hjem også. Han er lidt utryg, men står bomstille og kaster sig ikke bagud eller noget. 
Mange hilsner Camilla 

17/2/2026

Det går super godt med at læsse. Det er fantastisk.

Selv efter et 4 dags stævne gik han lige op i traileren. Så vi håber det fortsætter.

 

De bedste hilsner

Mette

Vi har både været til træninger, stævne og senest til Gl. Estrup landbrugsmesse i weekenden 🙂

Det tager max 2 minutter at læsse, og han skal bare lige se det hele an så går han ind. Ingen problemer med at bakke, så længe jeg står inde med ham når der lukkes 🙂

vi skulle have en uerfaren hest med os i traileren til Gl. Estrup. Hun har næsten ikke kørt i trailer, og alle gange hun har det vist været med bedøvelse. Vi satsede dog på at nervefaste Felix kunne agere støttepædagog da hun i forvejen er rigtig glad for ham på folden, og ganske rigtigt – han gik pænt op i den side han ikke plejer at stå i, og stod pænt mens hun lige så stille blev læsset Selv da hun blev utryg under lukningen stod han lige så stille og ventede.

På vej hjem tog vi et sats og læssede samtidigt med mange andre – han så lige traileren an i ro og mag mens de andre hentede makkeren, og inden de nåede helt tilbage til os stod han allerede oppe i traileren og ventede

Din træning er noget af det bedste jeg har gjort for både ham og mit nervesystem, så endnu engang tusinde tak

Line
Randers

Jeg har en islænder hoppe på 16 som er meget ked af at gå op i traileren og jeg vil høre om du kan hjælpe? Jeg vil meget gerne på tur med hesten til Mandø.

Opdatering efter 1 læssetræning:

Hej Iben, det går fint tror jeg. Hun går op med det samme, og jeg kan godt få hende til at blive og også til at bakke og gå frem igen, men ikke helt så sikkert og afslappet som da du var her. Nogle gange bakker hun helt ud, men hun er let at få ind igen.

Opdatering efter 2, læssetræning med en ekstra hest der også skulle trænes og begge skulles kunne læsses samtidigt:

Hej Iben, tusind tak, du har været en kæmpe hjælp Vi har læsset dem begge i dag, stort set uden problemer. Den røde var ikke ret svær at læsse, men vil gerne bakke ud igen, dog ikke værre end at de begge stod roligt derinde efter ret kort tid. Den hvide er der slet ingen problemer med, Jeg er så glad, det eneste jeg fortryder er at jeg ikke kontaktede dig for længe siden. Mange hilsner Birgitte

Birgitte
Hørning

… Vi har kun fået trænet en enkelt gang men som du så rigtigt sagde, så startede vi, hvor vi sluttede og Apache gik direkte op og stod meget fint derinde. Han forsøgte at bakke ud en enkelt gang, stille og roligt, og jeg kunne bare lægge bagbommen mod ham og så gik han op igen så Tusinde tak for hjælpen, det har været helt utroligt 🙂

Camilla
Odder

… jeg har svært ved at få ham i traileren. Jeg har haft han i trailer før, (og) vi har været til stævne og jeg har også trænet det med ham. Fordi det har altid været svært at få ham op, fordi han er rigtig stædig også står han bare på rampen eller halvt oppe i traileren også gider han ikke gå mere…

Opdatering efter 1 læssetræning:

Hej Iben, det går rigtig med at få Valle i traileren. Vi har været ude og køre med ham, og når vi skal hjem tager det maks 2 forsøg også er han oppe i traileren. Det er så dejligt at det ikke tager lang tid mere. Nogle gange vil han gerne lige prøve mig af og se om han kan snyde mig, men når han finder ud af han ikke kan, så går han bare lige op.

Cecilie
Toftlund

Jeg har en vallak på 12 år, som jeg førhen har kunnet læsse og køre med selv, men som på visse dage bare ikke vil (pt er det mere reglen end undtagelsen). Han går villigt ind (de fleste dage i hvert fald), men kan så nå at bakke ud med lynets hast, før jeg kan lukke, og han er enormt utålmodig når han skal ud, og særligt efter en dårlig oplevelse med et føl sidste sommer. Han er som udgangspunkt ikke utryg ved traileren, men mere alt det, der sker uden for traileren, og han kan af og til blive temmelig sur og eksplosiv ved pres (angriber ikke og holder god afstand – men stejler, hopper og er tydeligt vred). Jeg har lidt svært ved helt at finde ud af, hvordan jeg får det til at spille hver gang og kunne godt bruge hjælp hertil.”

Opdatering efter 1 læssetræning:

“Han er drønet lige op, når jeg har trænet med ham, uanset om jeg har lukket eller ej. Mit største problem er, at jeg skal helt ind i traileren for at få ham ud derfra. 😉

Gritt
Nordjylland

Vega har egentlig været rimelig samarbejdsvillig, men tøver med at tage bagben op på rampen.

Vi havde accepteret, at vi altid havde lidt god tid til læsning, og indtil fornyeligt tog det ca. 10-15 min at få hende læsset roligt (med hjælp fra longe bagtil). For 2 uger siden var vi til træning, hvor det tog meget lang tid, at få hende med hjem = udmattet hest og menneske. Det er ikke vejen frem.

Jeg har siden forsøgt at gøre hende stille og rolig tilpas med rampen, det virker også ok, men vil gerne have yderligere råd og vejledning af håndteringen af hende.

Opdatering efter 1 læssetræning:

“Det er simpelthen gået helt fantastisk

Hun er med på, hvad hun skal, går lige ind, står pænt og bakker rigtig pænt ud også

Dejligt med en hest, der er med på melodien, så vi ikke skal bruge unødige kræfter derpå.

Lisbeth
Silkeborg

… Vi har kun fået trænet en enkelt gang men som du så rigtigt sagde, så startede vi, hvor vi sluttede og Apache gik direkte op og stod meget fint derinde. Han forsøgte at bakke ud en enkelt gang, stille og roligt, og jeg kunne bare lægge bagbommen mod ham og så gik han op igen så Tusinde tak for hjælpen, det har været helt utroligt 🙂

Camilla
Odder

Tak for din besked. Vi træner et par gange om ugen og det går rigtig fint, de bliver begge bedre og bedre. Vi er gået lidt langsomt frem og har kun haft lukket helt ved den lille. Den store er nok også snart klar. Så vi er meget glade for de redskaber vi har fået. Man kan også mærke det i den daglige håndtering, at de bliver stillet en opgave, så det er super! Bh

Dorte
Struer

Jeg har en pony som virker mere og mere stædig for hver gang vi skal læsse ham. Jeg kunne derfor godt tænke mig noget hjælp og guidence til at vende situationen.

Opdatering efter nogle uger (1 trailertræning):

Hej Iben 🙂

Vil bare lige sige at vi har trænet trailer i dag. Det er er gået så godt 🙂 45 sek så var han oppe.

Han gik op og ned flere gange uden ret meget bøvl.

1000 tak for hjælp og guidence. Det har gjort en kæmpe forskel 🙂

Jane
Næstved

Vi har en ung hest 5 år som gik i trailer hver gang i starten ( har haft hende i 5 mdr) Nu tøver hun og hvis man bruger negativ forstærkning virker det ikke fantastisk . Pres virker modsat. Har haft hende inde 2 gange igår og idag men hun er lidt obs på at skulle ud igen. Bruger positiv forstærkning og prøver bare at gøre hende lidt tryg. Har dog virkelig behov for hjælp for vil gerne vi får det til at fungere på længere sigt.

Opdatering efter nogle uger (1 læssetræning):

Vi læssede lige her til aften efter ridning. Det gik super godt, og hun smuttede lige ind to gange.

Marie
Hørsholm

Det gik bare SÅ fint i dag, trods stormvejr og en masse lyde gik hun direkte op, og stille ud, begge gange vi prøvede

Vi lukkede ikke eller kørte i dag, prøvede at gøre det lidt “nemt” pga al den blæst. Hun var totalt koncentreret og lyttede meget til mine signaler. Det er bare så dejligt!

Min mor og jeg har haft mange heste i hænderne gennem årene og kørt utallige gange til undervisning og stævner, men aldrig haft en hest vi ikke kunne læsse. Pludselig stod vi med en unghest, der fra den ene dag til den anden, nægtede at gå ind i traileren. Og jeg blev ret hurtigt klar over, at mine kompetencer ikke rakte til at løse problemet. Da Iben kom, viste hun mig nogle helt simple metoder og meget små justeringer i måden vi læssede på, som meget hurtigt viste sig at gøre en kæmpe forskel. Nu følger vi Ibens råd hver gang vi læsser og der har ikke været problemer siden.

Lise
Midtjylland

Så har han været til stævne, og var så sød at have med. Ingen problemer med at gå ind og ud.

Alberte
Silkeborg

Har trailertrænet med Selma idag, og først er par gange over rampen og så gik hun direkte ind og stod roligt i traileren.

Så dejligt.

Agnethe
Odder

Hej Iben. Jeg har lejet en trailer i 14 dage for at lære mine to heste at gå op i den stille og roligt, men det er ikke lykkes for mig endnu. Startede fredag i sidste uge. Jeg er ved at blive desperat, fordi de skal flyttes på torsdag formiddag, da jeg skal ud på en længere rejse.

Haflingeren går fint op, men er ikke rigtig rolig og afslappet, og jeg har ikke lukket bommen og klappen endnu. Friseren er grundlæggende en utryg hest og går helst kun et par skridt op på rampen, og så bakker hun ud igen…. Mon du kan hjælpe? Mvh Ulrike”

Fik denne sms efter efter 1 træningssession:

Ulrike
Midtfyn

Vil da lige fortælle at det går virkelig godt med læsning af min dejlige lidt hektiske hoppe øskadis. Jeg har været i skoven 3 gange hvor den uproblematisk blev læsset både hjemme og ude . Idag gik den op inden jeg nåede at gå ind… det var så fantastisk . Jeg kører 2 gange ugentligt og ikke hård ridning… øger såden føler sig tilpas. Jeg er ovenud lykkelig for det og næste weekend skal den med til undervisning .. tusind tak for hjælpen️️️. Mange hilsner Kate.

Kate
Kliplev

Vil blot fortælle at vi i lørdags startede vores første stævne efter at han vil gå i trailer og han gik lige ind både hjem og derover

Så skønt med ro omkring det og at det bare føles så naturligt

Han mangler stadig lige at blive lidt tryg ved selve turen og ikk svede og ryste lidt, men det kommer helt sikkert jo mere vi kører

Mvh. Martine og store “grå”

Martine
Aalborg

Vi har trænet 3 gange hvor hun var så sød og nem og gjorde alt til ug. Og i dag har vi været ude at køre. Jeg læssede selv og lukkede bagbommen selv

Hun bli’r pænt stående nu når jeg går ned og lukker. Hun er helt rolig og meget lydhør. Og så er jeg jo også rolig

Så tusind tak for input og hjælp. Det er bare så dejligt at det går fint.

Hilsen Helle og Tipsy

Helle
Esbjerg

Han skulle til dyrlægen hvor han skulle overnatte. Han går uden at tøve lige op, og bare står imens vi for lukket og det hele.

Da vi kommer derud står han indtil vi både for åbnet og i siden.

Da vi skulle hjem går han lige ud af porten og lige op og bare stille sig, hverken ryster eller ligger vægt bagud. Det tog ikke engang 1 min at læsseDa vi kommer hjem går han stille og roligt ud.

Så var vi ude i søndags (ca 11/2 uge efter) for at øve igen. Og han går lige op og står i 10 mim imens min far går frem og tilbage, og Ingen mad i traileren, men står bare.

Så virkelig positivt.

Anne
Kibæk

Altså vil da bare lige sige TUSIND tak for hjælpen. Odin gik så pænt op i traileren i dag første han stoppede han lige op før rampen 2 små træk så gik han med.

Vi øvede lidt lige som sidst bakke et skidt af gangen gå lidt ind igen og bakke lige så stille ud. 2 og 3 gang gik han næsten bare med op med næsten løs snor. Er virkelig imponeret 🙂 tak

Lilian
Dybbøl

Armen det er helt fantastisk Igår kørte vi ud og han gik direkte op. Da vi havde kørt og skulle have ham ud, bakkede han for hurtigt og stresset ud.

Hjemad skulle han lige se, om han kunne slippe. Der var han noget mere strid og vi måtte skrue bissen på. Men efter 30 sekunder gav han op og fulgte med – uden at bakke. Så jeg synes bestemt, at det går fremad.

Lisa
Ålborg

Vi optog denne film til træning i dag, for at vise Amalies far:

1) Hvor sød hesten er blevet til trailer (og hvis han en dag driller, har Amalie helt styr på hvad hun skal gøre – det øvede vi nemlig 😊👍

2) Hvordan han skal gøre, når han lukker bagved. Eller rettere: hvor “dårlig” og klodset han faktisk kan være til at lukke, og det er stadig helt ok.

Efter ca en times trailertræning, hvor han i starten slet ikke ville i traileren, eller stå stille indeni, fik Amalie faktisk fuldstændig styr på hestebassen, og ro på ham, så han blev helt cool med at stå og hygge i traileren, selvom man larmer og skramler bagved.

Vi har i dag læsset Heino og kørt en tur med ham. Han var bare super cool. 1000 tak for hjælpen, det var uvurderligt
Af hjertet tak

Sabina
Ølgod

Det var skønt at se Rikkes udvikling med hendes store, flotte dressurhest “Orm”.

I starten var han meget utryg ved bagbommen og Rikke selv var også lidt bange for ham, når han blev voldsom og fløj ud. Så 1. besøg var at få styr på Orm i traileren så Rikke kunne tumle ham og træne videre.

“Så har orm og jeg trænet i dag. Jeg er dybt taknemmelig og målløs over dit fantastiske arbejde. Det har aldrig gået så godt før for mig. Han brød ud første gang, han kom op, men jeg gjorde som du sagde, og efterfølgende var der bare ingenting. Jeg glæder mig meget til at du kommer igen, så jeg kan lære, hvordan vi skal takle for/bagbommene. Tak”

2. besøg øvede vi at lukke bagbommen og kørte en tur og læssede af. Det gik så fint, og er godt at øve helt lavpraktisk, hvad man skal gøre, så man føler sig sikker.

“Vil blot fortælle at det bare går fantastisk med trailerlæsning. Sidste søndag og i dag har vi været ude at køre, træne på anden bane og kørt hjem igen. Alt sammen er gået fuldstændig fantastisk takket være dig :-)”

Og målet de trænede henimod lykkedes nogle uger senere:

“Mange, mange tak, endnu engang! Vi kom til Blue Hors
og havde en helt igennem fantastisk tur”

Rikke

Hejsa, ville da bare lige informere om at det går SÅ godt med bassen, er så glad for jeg fik dig ud, tager kun et par minutter og han går op hver gang, og vi er afsted 4-5 gange om ugen uden problemer. SÅ dejligt 🙂

Vicki
Bramming

Fredag trænede vi og kunne lukke bag ham med hjælp fra et par godbidder, da vi lukkede.

Lørdag læssede vi på 30 sekunder og vi var helt høje da vi kørte 🙂

Tusinde tak 🙂

Helle
Esbjerg

Top lækker og dygtig springhoppe som også er førerhoppe og bestemt ikke glad for at gå fra de andre heste…

Da jeg kom, hoppede og dansede hun rundt med Rikke og var meget voldsom, og jeg tænkte faktisk “Åh nej, hvordan får vi nogensinde ro nok på hende der, til at hun kan gå ind i en trailer…”

Men det lykkedes alligvel, og faktisk så fint, at vi kunne skramle og lukke bagved hende.

Hemmeligheden med hendes type (som ikke er bange men bare kommer med en masse power og energi) er at få ro på dem… Og da vi fik hende ned i gear, var hun super fornuftig og samarbejdsvillig.

Hej Iben!

Vi har fået trænet lidt læsning og det gik så fint. Hun gik lige op uden at tøve, og stod helt pænt og roligt uden nogen former for problemer. Vi gjorde det en del gange, og det var bare perfekt hver gang.

Det har været rigtig godt at blive mindet om min egen adfærd og påvirkning på hende, og det er noget, jeg helt klart har kunne tage med i vores træning fra jorden i øvrigt.

Så jeg er meget tilfreds og taknemlig!

Det har virkelig været dejligt!!

Emmelie
Århus

…jeg har nu flere gange læsset, fået hende helt ind, og har også kunnet bakke hende ud et skridt af gangen. Det er så vildt 🙂 🙂

I mandags læssede vi tre gange, hvor vi lukkede bagbommen og bakkede hende imod, så hun var klar over der var lukket, stod lidt stille og nussede, og lukkede hende så ud igen. Det gjorde vi som sagt tre gange, og hun tog det helt roligt. Yes!!!! Så fedt. 🙂

I dag har vi så også lukket og kørt en lille tur med hende, og det gik fint, hun kom lidt hurtigt ud, men vi prøver igen i morgen, og der blir det sikkert bedre. Så vil bare sige TUSIND TAK 🙂 🙂

hvor har det bare været en vild oplevelse, og hvor er jeg glad for din hjælp.

Ulla
Grindsted

Januar 2021: Johanne lærte at læsse sin pony selv

Johannes pony var en rigtig sød hoppe, men meget stærk, og da jeg kom, var det mere ponyen der trak afsted med Johanne end omvendt… Vi trænede hvordan Johanne kunne få hende til at respektere hende – både med at vente og gå med frem. Og efter en times tid havde Johanne helt styr på hende og hun var helt rolig og ventede mens vi lukkede og åbnede traileren 🙂

Johanne

Hej Iben
Vi fik øvet i går, hvor der var en trailer på besøg. Og det gik så fint !!!

Det at man har fået nogle værktøjer er guld <3 Og det gør så også at man selv er mere rolig. Mange tak for hjælpen."

Mette
Nyborg

Hej Iben. Ville lige sende en opdatering fordi det bare går så mega godt. Han går sgu lige med op nu. Nogen gange skal han lige snuse og så ellers med ind og han venter så fint mens jeg lukker bum på vej ud og når jeg er hjemme. Sender dig en tanke hverdag jeg nemt tager afsted. Tak for dig!

Pernille
Århus

Jeg havde været ved Nyborg på Fyn og læssetræne Karins islænder Dóna, og søndagen efter fik jeg denne dejlige besked.

På videoen kan man se (og høre) hvordan vi trænede Dóna i at stå stille, selvom Karin havde den aller dårligste og mest klodsede til at skramle og lukke bagved (mig).

Karin havde bedt mig komme og hjælpe med at få Dóna til at blive stående roligt – hun kunne godt få hende op, men hun ville ikke blive stående inde i traileren.

Efter jeg havde trukket lidt med Dóna og trænet hende i at respektere start/stop kunne Karin tage over. Og det er fedt at se, hvordan Dóna accepterer at hun skal blive stående på trods af skrumlen rundt, fordi Karin er god til at være bestemt og samtidig afslappet i traileren.

Karin

Tinas datters islænderhoppe var temmelig stædig og ret skeptisk over for traileren.

Jeg kom ned en gang og tog en diskussion med damen, og vi øvede, hvordan man skal håndtere hende, så hun er lydig og bliver fortrolig med traileren.

Tina
Vejle

Emmas dressurhoppe havde fundet på at hun ikke gad traileren – og hun var typen som kunne blive meget voldsom, når hun blev presset.

Sådan en dame skal man få til at vente og være lydig foran traileren, og da det var på plads efter ca en halv time, kunne Emma tage over og hoppen opførte sig eksemplarisk i traileren.

Emma

Rosa havde trænet meget selv, og fået trailertræning af andre, men hendes hest var stadig stædig, og meget svær at læsse. Men helt tryg og rolig i traileren.

Jeg trænede ham 5 minutter, og så øvede Rosa selv, og fik helt styr på ham.

Rosa
Sjælland

Jannes piges hest var utryg og ville ikke læsses, og var ret voldsom. Jeg viste hendes datter hvordan hun skulle have fokus på håndtere ham, så han venter og respekterer hende. Og så løste læsse-problemet sig den vej.

Janne
Grindsted

Rikke gik fra nærmest at have opgivet at kunne køre med sin islænder, til at kunne læse den helt selv – på en time 😀👏
Det var sådan en skøn transformation at se! Sidste gang havde det taget over 4 timer at læsse… 😩

Hun havde selv prøvet at træne læsning meget, men havde ikke kunnet komme igennem hans stædighed.
Men allerede efter 3 minutter, stod jeg faktisk oppe i traileren med en sød og rolig hest 😊
2-3 gange prøvede han lige på at bakke ud, men blev korrigeret, og så var der ikke mere ballade.

Derefter tog Rikke over, og fik også fint styr på ham. Og så kunne vi jo ligeså godt øve at læsse, lukke og læsse af selv – og de gør det bare så fint og lydigt, som det ses i videoen 😀👏

(Jeg har klippet i videoen, for at den ikke er for lang og kedelig 😉 hesten står bare lydigt og venter, men vi diskuterer lige nogle ting undervejs 😆)

Rikke havde vundet konkurrencen om gratis trailerlæsning, og var virkelig skønt at kunne “give” hende sådan en gave, så hun med kun en gang trailertræning, faktisk blev køreklar 😁👍 (især nu hun bor helt oppe i Thisted 😆)

Hej Iben
Jeg vil bare lige give dig en lille status på hvordan det går med trailertræning. Det går mega godt, i går stod han selv i trailer med forbom og stod stille og stod der i 5 min og var helt rolig da vi skulle åbne igen, så det går fremad 🙂 og vi kunne ikke gøre det uden din hjælp 🙂 Tak for hjælpen

Pernille
Sønderjylland

Hej Iben, vil bare sige tak for en fantastisk og lærerig eftermiddag.

Hvor er det vildt at oplever hvordan du bruger din viden og dine evner. Og at se du har sådan et kæmpe mod til bare at gå igang med andres bøvlede ponyer og heste. Og du gør det rigtig godt og sikkert.

Gitte
Sønderjylland

Hej.
Synes lige jeg ville fortælle dig, at han idag gik næsten op med det samme, og han har ikke været trænet i 2 måneder…

Anette
Midtjylland

Vil bare lige fortælle at jeg nu har øvet 2 gange. Hun går lige ind og ryster ikke mere.

Hun har langt mere respekt for mig. Hun glemmer det lidt i ny og næ men så får hun lige en høflig påmindelse. Sjovt nok er hun også faldet mere til ro i det daglige 🙂

Hej Iben
Det er helt vildt imponerende hvad din trailer træning har gjort – både for hest og datter.

De har begge vist så meget kontrol, tillid og overskud – og det er en kæmpe lettelse hvad din træning har medført.

Camilla

Kære Iben
Ponypigen gik lige ind i traileren, både ud og hjem fra undervisning i dag :_)

Vi er så glade og tilfredse – utroligt der skulle så lidt til – tak 🙂

Malene

Hej Iben
Jeg vil bare lige give dig en lille status på hvordan det går med trailertræning. Det går mega godt, i går stod han selv i trailer med forbom og stod stille og stod der i 5 min og var helt rolig da vi skulle åbne igen, så det går fremad 🙂 og vi kunne ikke gøre det uden din hjælp 🙂 Tak for hjælpen

Pernille

Hej Iben, vil bare sige tak for en fantastisk og lærerig eftermiddag.

Hvor er det vildt at oplever hvordan du bruger din viden og dine evner. Og at se du har sådan et kæmpe mod til bare at gå igang med andres bøvlede ponyer og heste. Og du gør det rigtig godt og sikkert.

Gitte

Havde en spændende tur til Tobøl Rideklub. 😊
Især denne herre syntes bestemt ikke om at stå inde i hestetrailer, og fløj ud med vild turbo i starten.
Blev dog bedre, og hans 15-årige part kunne selv læsse og stå med ham, mens jeg skramlede til sidst. 👍👍👍

“Har lige haft Hestetrailer Hjælp – udlejning, læsning & kørsel hjælp ude til datterens parthest.. fra en hest der var hurtig ude af trailer og overreagerede på tingene.. fik hun på fornemmeste vis ro på den .. yderst kompetent . Megasød og behagelig. Får mine varmeste anbefalinger 🥳”

Heidi Johansen

Lisbeths smukke hingst syntes ikke det der med trailer, var noget han behøvede at gøre. Jeg talte lidt alvorligt med ham i 20 minutter, og så blev vi enige om, at det var helt ok.

Efterfølgende øvede Lisbeth selv, hvor det gik fint, og senere havde hun en vigtig kåring han skulle til, hvor han var eksemplarisk.

Lisbeth

Fik en udfordring af Per Knudsen, som er erfaren underviser og hestemand i over 30 år (selvstændig som underviser med IQRytter): Hans store hest Abs på 187 cm var “ukoncentreret” når den skulle læsses. Jeg trænede ham og Per, så de begge fik et andet mindset om læsning, og det fik læsningen til at glide fremover.

Per Knudsen

Hej Iben. Vi har prøvet med traileren her i weekenden, og det gik så fint. Vihar været inde og ude af trailer 5-6 gange. Hun tøver lidt med at gå op ad rampen, men har ikke stejlet. Vi er så tilfredse og meget optimistiske.

Julie

Jeg er så glad for at jeg valgte at få dig ud til vores heste. Den unge er snart klar til at vi kan kører med den. Ponyen er der noget længerer vej med, men fordi vi har fået en masse redskaber og teorier – så vi kan hjælpe ham igennem det på en god på. Jeg ved vi får løst opgaven med ham.

Sabrina

Tusind tak til Iben for super råd og vejledning til vores ponyhoppe. Nu er vi meget bedre klædt på når pony driller. Sidste gang gik læsning godt både ud og hjem. Varmeste anbefaling herfra.

Hanne

Vil da lige anbefale en rigtig dygtig trailer træner 👍👍Julies hest som vi købte i januar er virkelig bange for at køre trailer 😅han er en stor kraftig hest og ikke prøvet meget før vi fik ham . Iben Anthonsen blev tilkaldt da han virkelig gik i panik når han skulle læsses og også i traileren 😵men med Ibens dygtige modige facon og store ro fik han lært både at blive læsset samt ikke at gå i panik i traileren 👍👍👍stor tak for en rigtig god hjælp til dig Iben 🌺🌺

Nanna Laursen

Vi kan stærkt anbefale Iben, vi har prøvet flere metoder og haft andre trailer eksperter ude for at se hvad de kunne gøre, men Iben kan noget andre ikke kan, vores datters smukke hest som vi næsten havde opgivet kan nu læsses på under 5 minutter, havde vi ikke haft Iben ude havde vi opgivet, TUSIND tak for dig Iben, du får de bedste anbefalinger herfra ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️tøv ikke med at giv Iben et kald, ville bare ønske vi fandt dig noget før 😊

Helle Drejer

Hej Iben. Det går fint han går pænt op, dog skal han gå op på siden af rampen. Men han står pænt og er blevet rigtig god til at bakke langsomt ud.

Mange tak for gode input og hjælp.

Kristina
Sydjylland

“… Det er fedt det bare virker også selvom vi ikke har været ude og køre siden midt maj.

…Han er meget mere afslappet og det er jeg også. Så tusind tak for dit indspark”

Pia
Sydjylland

Vil du også gerne have at trailerlæsningen glider bedre, og få tips og værktøjer, så vil jeg meget gerne hjælpe dig og din hest.

Få tips om trailerlæsning og nyheder

Tilmeld dig her og modtag min nyhedsmail

    Jeg spammer ikke og du kan til enhver tid afmelde med 1 klik